Sfaturi de marketing pentru eveniment: creați un impact mare cu un buget mic

Marketing • 6 Martie 2022

Contact
Trebuie să recunoaștem, că atunci când conduceți o afacere, marketingul unui eveniment poate părea cam costisitor.

Dar nu trebuie să fie așa în mod obligatoriu.

Așadar, cum atrageți mai mulți clienți și contacte la evenimente atunci când bugetul dumneavoastră este limitat?

Următoarele sfaturi vă vor ajuta să creați impact cu un buget redus.

Participați la un astfel de eveniment înainte de a îl organiza

A participa la un eveniment similar înainte de organizare vă ajută să vă formați o idee despre expozanți și vizitatori.

  • Participanții se încadrează în grupul dumneavoastră țintă?
  • Sunt mai în tineri sau mai în vârstă decât piața țintă?
  • Impresie despre expozanti. Sunt ei similari în mărime cu afacerea dumneavoastră?
Atunci când participați personal la un astfel de eveniment, puteți observa cum se comportă oamenii în spațiu respectiv. Puteți observa ce preferă: seminariile sau standurile? În cazul în care seminariile se succed pe parcursul zilei, participanții nu vor mai avea timp să se oprească la standuri.

Participând ca vizitator, îi puteți întreba pe participanți despre impresiile lor legate de eveniment.

Înregistrați-vă mai devreme: Pasărea care se trezește de dimineață prinde... discounturile

Odată ce sunteți 100% sigur că doriți să participați la eveniment, înregistrați-vă la newsletter. Există o șansă bună ca toată lumea de pe această listă să primească cod de reducere. Depinzând de eveniment, acest lucru v-ar putea ajuta să economisiți o sumă semnificativă.

Ajungând mai repede aveți mai mult timp să puneți întrebări organizatorilor și să negociați un loc bun.

Cu toate acestea, mulți oameni nu iau în considerare acest aspect.

Desigur, completarea formularelor poate fi un exercițiu dureros. Dar dacă le trimiteți mai devreme puteți beneficia de reduceri însemnate.

Așa că merită efortul.

Răspândiți vestea fără să investiți în publicitate

Înainte de târgul la care urmează să participați, anunțați oamenii că veți fi prezent și dumneavoastră cu un stand, astfel clienții, participanții, influencerii din industrie nu vor avea suprapuneri în agenda lor.

Prin apelarea la postările pe rețelele de socializare și trimitere de email-uri, chiar și cu un buget de marketing modest, puteți aduce la cunoștința oamenilor faptul că veți fi prezent la eveniment. 

Asigurați-vă că trimiți emailuri doar persoanelor care s-au înscris pentru actualizări.

Cheia este planificarea. Țintiți să promovați evenimentul la care veți participa cu cel puțin două luni înainte.

Site-urile de listare a evenimentelor vă vor arată lista celorlalți participanți. Deseori, aceste site-uri vă permit să începi o conversație cu potențiali consumatori încă înainte de eveniment.

Promovați-vă gratuit prezența la eveniment

Evenimentele nu sunt oportunități izolate de a vă comercializa afacerea. Ele fac, mai degrabă, parte din strategia dumneavoastră generală de marketing, astfel este indispensabil să îi informați pe cei interesați asupra locației tale.

 O postare pe Instagram este o metodă distractivă de  a vă face anunțurile mai distractive. 

Nu trebuie să fie nimic extravagant. Un mesaj rapid către urmăritorii dumneavoastră pentru a-i anunța că abia aștepți să-i vedeți la eveniment este o modalitate prietenoasă de a încuraja oamenii să noteze data în agenda lor.

Postarea a încă unui material video când sunteți deja la eveniment și niște actualizări pe parcurs ca niște aluzii casual și pentru a arăta că sunteți activ în comunitatea business. 

Începeți cu esențialele

Este pentru prima dată când participați la eveniment? Un pachet de marketing pentru eveniment vă va asigura o suită de materiale necesare pentru conferințe, târguri și altele. Optați pentru cărți de vizită, flyere sau cărți poștale, un banner și o traversă.

Ce să faceți dacă nu aveți încă un design?

Promocraft vă poate ajuta.

Înainte de a da comandă, designerii noștri profesioniști vă vor cere detalii, sub forma unor formulare, despre afacerea dumneavoastră. Apoi vor crea un design personalizat companiei dumneavoastră și le vor printa pe toate materialele.

Pregătiți-vă standul înainte de eveniment 

Chiar dacă nu puteți estima mulțimea care va fi prezentă, pe parcursul amenajării standului înainte de eveniment vă va arăta o imagine reală asupra spațiului de care veți dispune pentru a vă afișa produsele și materialele de marketing.

Cu spațiu de stand premium, restricțiile pot fi limitate. Niciodată nu veți putea plasa produsele sau semnul în afara locului destinat. Când faceți testele de dinaintea evenimentului, asigurați-vă că aveți spațiu suficient pentru a vă expune toate semnele, să vă afișați produsele în așa fel încât  standul dumneavoastră să nu pară dezordonat atunci când oamenii se apropie de el pentru o discuție.

Un lucru important: aflați din timp dacă locația vă pune la dispoziție mese sau trebuie să vă duceți dumneavoastră?

Asigurați-vă că ați citit toate specificațiile locației. Nu există nimic mai rău decât să ajungeți la locație și să realizați că lipsește ceva ce ar putea fi vital pentru această experiență.

O regulă bună de urmat ar fi: să nu vă așteptați că totul vă va fi asigurat.

Creați o prezență îndrăzneață cu un buget mic

Fie că participați la un târg internațional, fie la unul local, prioritatea dumneavoastră trebuie să fie ieșirea în evidență față de ceilalți participanți. Așadar, concentrați-vă să vă amenajați standul cât mai atrăgător posibil.

Bannerele trebuie să afișeze cât mai vizibil numele afacerii tale, sloganul și beneficiile cheie. Potriviți și combinați tipurile de afișaj precum bannere de vinil orizontale și bannere verticale retractabile pentru a face ca numele să fie cât mai vizibil tuturor trecătorilor. Afișarea semnelor arată bine de la depărtare și atrage oamenii la stand, în timp ce bannerele verticale retractabile pot fi mutate în jurul standului pentru a maximiza traficul.

Personalizați-vă standul

Acum că ați stabilit exact de cât spațiu veți dispune, decorați-vă masa cu o față de masă sau o traversă îndrăzneață care captează privirile. Acest lucru nu doar că vă va conferi o imagine profesională, dar o traversă personalizată cu propriul logo oferă standului dumneavoastră un interes vizual imediat. În plus, cu opțiunea de imprimare pe toată suprafața, puteți juca nelimitat cu culorile pentru a obține un design cât mai atrăgător.

Bonus: Fețele de masă personalizate și traversele permit o ordonare plăcută a materialelor de marketing și a consumabilelor pe care doriți să le expuneți la stand.

Duceți fiecare produs mai departe

Bannerele bine concepute vă ajută să comunicați mesajul potrivit, la timpul potrivit, astfel încât să rămână relevant și să capteze atenția. Un banner atractiv, fie el vertical sau orizontal, are potențialul de a atrage oamenii la standul dumneavoastră la fel de eficient ca un stand personalizat, elaborat cu toate dotările.

Atrageți oamenii la standul dumneavoastră prin flyere

A avea un fluturaș care atrage atenția este o modalitate eficientă de a aduce traficul către standul dumneavoastră. Este important ca flyerele dumneavoastră să includă o metodă de a contacta potențialii clienți. Dacă doriți le folosiți pentru a invita oameni la standul dumneavoastră, includeți pe ele și numărul standului. Dacă însă nu ați aflat acest detaliu decât în ziua evenimentului, lăsați spațiu liber pentru a-l introduce cu mână mai târziu. Asemenea postărilor de pe Facebook și Instagram, flyerele dumneavoastră ar trebui să ajute oamenii să vă găsească mai ușor. 

Adăugați o tabletă de chioșc

Tabletele facilitează experiența interactivă și mențin interesul oamenilor pentru standul dumneavoastră. Dar nu trebuie să cheltuiți o avere pentru a-i face pe cei prezenți să interacționeze cu compania dumneavoastră. Chiar și cu un buget limitat, puteți utiliza tehnologia modernă pentru a atrage traficul.

Invitați oamenii să vă exploreze site-ul sau cataloagele pdf pentru a explora produsele care erau prea mari ca dimensiune pentru a fi expuse. Acest lucru vă economisește timp atunci când standul este ocupat și oamenii așteaptă să interacționeze cu dumneavoastră.

 În loc să le distrageți atenția și să plece, o tabletă sau un laptop îi ajută pe oameni să fie mai atenți la produsele sau serviciile dumneavoastră.

Păstrați  promoțiile pentru evenimentul de marketing

Produsele promoționale precum pixul și sacoșele reutilizabile au o atracție universală pentru că sunt folositoare și în timpul evenimentului, dar și după. Gândiți-vă la ce au nevoie oamenii în ziua respectivă. De exemplu, dacă sunteți puși  în situația de a interacționa cu oamenii pe durata unei zile întregi, bomboanele mentolate îți păstrează respirația proaspătă. Asigurați-vă că toate produsele promoționale crează asocieri pozitive cu brandul dumneavoastră:

Prea multe broșuri? Luați o sacoșe gratuită.
Trebuie să vă notați niște detalii? Luați unul din pixurile personalizate.

Tocmai ați băut a patra cafea deja pe ziua de azi? Împrospătați-vă cu o bomboană mentolată.

Dați oamenilor un motiv să vă lase adresa lor de email 

În cadrul unor evenimente, există o serie de metode de a crea oportunități. Fie că lansați un concurs sau oferiți un set de materiale promoționale, scopul dumneavoastră trebuie să fie să îi convingeți pe cei prezenți asupra faptului că merită, fără doar și poate, să se înscrie.

Lucrezi la un proiect asemănător?

Incepe un proiect cu noi!
Cele mai noi articole