Să dețineți un restaurant este o adevărată provocare... în special în ziua de azi. Datorită pandemiei COVID-19, toate localurile care servesc mâncare, au fost forțați, pe plan mondial, să-și reorganizeze serviciile și ofertele. S-a putut remarca creativitatea profesioniștilor culinari, astfel agențiile de catering pentru nunți, de exemplu, s-au reprofilat pe oferte de meniuri cu livrare la domiciliu sau pizzeriile ingenioase, pe producerea și distribuirea semipreparatelor. Totodată, în perioadele de relaxare, companiile din domeniul HoReCa s-au adaptat rapid noilor reglementări prin introducerea funcționării cu capacitate limitată, respectiv implementarea tranzacțiilor fără atingere.
După implementarea acestor noutăți adoptate de unitatea dumneavoastră, pasul următor este comunicarea acestora clienților. Cea mai eficientă modalitate în acest sens este cea clasică de amplasare a unui banner vinil sau amenajarea vitrinei cu o folie pe care să fie semnalate, în mod vizibil, toate informațiile noi, bineînțeles într-o modalitate care să reflecte identitatea brandului companiei.
Fie că este vorba despre amenajarea unui nou spațiu tip terasă, fie urmăriți atragerea de noi clienți, lăsați materialul informativ să vorbească de la sine.
Materialele informative pot servi pentru:
- Comunicarea noilor oferte către clienți.
- Afișarea codurilor QR pentru comandarea, fără atingere, a meniului.
- Atragerea unor clienți noi.
- Informarea clienților cu privire la protocolul de siguranță.
- Întărirea identității brandului.
- Oferirea unor informații despre unitatea dumneavoastră.
1. Comunicarea noilor oferte clienților Pe lângă postarea noilor servicii și oferte pe canalele de socializare, folosiți și elemente tradiționale pentru reclamă precum un banner din vinil în vitrina unității pentru marcarea opțiunilor de livrare, a ofertelor promoționale ale meniurilor, respectiv produsele noi. Fie că implementați noi măsuri de siguranță sau lansați o nouă aromă de cafea, anunțul unei noi promoții este o metodă excelentă pentru a fideliza clienții existenți și de a-i atrage pe cei noi.
Pont: Dacă una dintre ofertele dumneavoastră este, spre exemplu, indicarea unei zone destinate exclusiv preluării comenzilor, semnalați direcția cu panouri stradale mobile care să îndrume clienții spre intrarea aferentă.
2. Afișarea coduri QR pentru comandarea, fără atingere, a meniuluiCodurile QR au devenit, din nou, foarte populare, mai ales în domeniul HoReCa. Ele sunt o metodă ușoară și accesibilă prin care clienții pot accesa mai ușor meniul restaurantului. Așadar, creați un cod QR al ofertei de meniu și afișați-l într-un loc în care clienții au posibilitatea de a îl scana cu ușurință. Puteți expune unul în vitrină, astfel clienții au acces la toate ofertele încă înainte de a intra în unitate, respectiv pe mese pentru a fi la îndemână pe toată durata șederii.
Pont:Puteți folosi codurile QR chiar și pentru tranzacții. Afișați-le în fața casei de marcat, astfel încât clienții să îl poată scana beneficiind astfel de modalitatea de plată fără atingere.
3. Atragerea unor clienți noiOricine trece pe lângă unitatea dumneavoastră, fie pieton , fie cu mașina, prezintă un potențial client. Nu pierdeți ocazia de a le atrage atenția cu un banner din vinil, un afiș, sau orice altă formă de publicitate. În cazul în care ați optat pentru panouri stradale mobile, nu uitați să vă interesați înainte de regulile și termenele locale cu privire la utilizarea lor.
Important este ca materialele publicitare să fie personalizate profilului unității dumneavoastră căci, fie vorba despre o pizza la jumătate de preț în zile de miercuri, sau livrare gratuită clienților noi, reducerile sunt mereu cele mai bune metode pentru a vă face cunoscut.
Pont:Bucătăriile fantomă (sau restaurantele care oferă doar livrare) cresc în popularitate. Acest tip de afacere nu are nici vitrină, nici sală de mese, astfel atragerea atenției trecătorilor nu este opțiunea optimă pentru publicitate. În aceste situații este indicată distribuirea de flyere, broșuri și meniuri imprimate în zonele de livrare.
4. Informarea clienților cu privire la protocolul de siguranțăSiguranța este foarte importantă pentru micii antreprenori - și, odată cu schimbarea protocoalele, au fost adoptate noi măsuri pentru restaurantele cu servire în incintă. Așadar, pentru a vă informa clienții asupra acestor reguli plasați materiale informative cu privire la purtarea măștii de protecție și a igienizării mâinilor în locurile cele mai vizibil prin expunerea unor panouri în partea exterioară a intrării sau afișarea unui cod QR în vitrina unității, respectiv, în interior, indicatoare marcaj pentru semnalarea distanțării sociale de siguranță.
5. Întărirea identității branduluiFolosiți materialele ca unelte de branding atât pentru a întări identitatea unității, cât și pentru a crearea unei atmosfere specifice. Design-ul fișelor de pe mese în combinație cu culorile utilizate pentru decorare vor fi elemente caracteristice în definirea identității brandului dumneavoastră. Trebuie să acordați mare atenție acestor detalii și să le elaborați în așa fel, încât să fie atractive și ușor lizibile.
6. Oferirea unor informații despre unitatea dumneavoastrăNu vă bazați doar pe denumirea afacerii dumneavoastră. Acest detaliu nu va furniza clienților toate detaliile necesare pe ați dori să le comunicați. Așadar, în materialele publicitare, este indicat să folosiți elemente adiționale, fie ele vizuale sau verbale, care au menirea de a oferi toate informațiile suplimentare necesare potențialilor clienți.
Sunteți specializat, de exemplu, pe smoothie-uri sau sucuri? Expuneți folii pe vitrine cu iconițe care simbolizează acest lucru. Administrați o pizzerie organică? Creați un afiș exterior care evidențiază ingredientele artizanale și specialitățile.
Dincolo de semnele vizuale, un slogan poate spune trecătorilor extrem de multe despre unitatea dumneavoastră. Dacă sigla dumneavoastră spune, de exemplu, doar
„Brklyn”, puteți crea un banner din vinil, plasat dedesubt, cu informații suplimentare cum ar fi
„Brklyn cafeaua de zi cu zi: Cafea prelucrată manual, sandvișuri la comandă și gustări delicioase.”