Indiferent dacă unitatea dumneavoastră este plasată pe o stradă pietonală aglomerată sau amplasată pe o stradă mai liniștită, panourile de promovare potrivite atrag clienții în magazin și odată ajunși înăuntru, îi ajută să se familiarizeze cu locul.
Poate doriți să atrageți atenția clienților cu un mesaj ieșit din comun sau să promovați o ofertă temporară, sau poate v-ați propus doar să aplicați niște semne în magazin pentru a vă ajuta clienții să găsească mai ușor produsele căutate.
În urma unui studiu realizat de către FedEx s-a descoperit că 91% dintre proprietarii afacerilor mici admit că o grafică simplă este esențială pentru a atrage clienții magazine.
Iată câteva tipuri de materiale pe care le puteți folosi, atât în interior, cât și în exterior, pentru a îmbunătăți experiența clienților când intră în magazin.
Sfaturi pentru decorațiuni outdoor
Banner-ele și posterele pe care le expuneți lângă magazinul dumneavoastră sunt menite să capteze atenția clienților. Primele impresii rămân impregnate în memorie pentru mult timp, așadar materialele publicitare amplasate în exterior prezintă o oportunitate uriașă de a proiecta clienților imaginea afacerii dumneavoastră, așa cum v-ați dorit-o. Clienții vor judeca interiorul magazinului după aspectul exterior. Prin urmare, imaginea exterioară este hotărâtoare în momentul în care o persoană decide dacă să intre sau nu într-un magazin.
Definiți scopul fiecărui element
Înainte de a comanda produsele, trebuie să stabiliți utilitatea fiecăruia în parte. Scopul unui banner exterior poate fi dorința de a atrage atenția asupra unei reduceri, pe când un autocolant în vitrină poate furniza informații cu privire la orarul magazinului. Crearea unui mesaj eficient pentru fiecare element în parte va fi mult mai ușoară odată ce definiți scopul fiecăruia.
Iată câteva exemple populare:
Invită → Vinde → Avertizează
Atrageți oamenii în magazin
Oamenii care trec pe lângă magazinul dumneavoastră nu sunt doar niște simplii pietoni – ei sunt și sunt potențiali clienți. Rolul vitrinei este să îi atragă în magazin, să studieze produsele sau să se informeze cu privire la serviciile pe care le oferiți. Panoul stradal spre exemplu este o alegere foarte populară deoarece mesajul poate fi expus pe ambele fețe, pe când o tablă cu cretă este avantajoasă în situațiile în care mesajul trebuie actualizat în mod regulat. Cafenelele le decorează, de obicei, cu mesaje scrise de mână cu o caligrafie impecabilă.
Asigurați-vă ca elementul să fie vizibil
Când proiectați designul pentru vitrină, este important să îl realizați în așa fel încât acesta să fie vizibil și de la distanță.
Folosiți culori în contrast
Contrastul dintre culoarea textului și fundal, alături de fontul ales va caracteriza lizibilitatea materialului.
De exemplu, un banner proiectat corect are efecte pozitive asupra afacerii dumneavoastră. Nu uitați să luați în calcul efectul de strălucire în momentul când razele soarelui bat spre vitrină deoarece acest lucru poate face anunțul să devină greu de citit. Dacă doriți să vă plasați banner-ul într-o zonă expusă la razele directe ale soarelui, asigurați-vă că există un contrast între culoarea fundalului și text. Mare atenție: îmbinarea a două culori similare poate reduce lizibilitatea semnului.
Mulți cred că timpul pentru a crea impresie și de a atrage potențialii clienți se limitează la doar 3.5 secunde. La acest capitol ne vin în ajutor panourile.
Conform Asociației Americane de Publicitate Outdoor, următoarele cinci sunt cele mai eligibile combinații de culori pentru retail:
1. Negru pe Galben
2. Negru pe Alb
3. Galben pe Negru
4. Alb pe Albastru
5. Verde pe Alb
Creați-vă mesajul astfel încât să se păstreze în timp
În drum spre casă sau spre locul de muncă, clienții trec pe lângă unitatea dumneavoastră de nenumărate ori. Semnul dumneavoastră este tot timpul vizibil, chiar și atunci când magazinul este închis, ceea ce oferă o oportunitate ideală de a vă populariza brandul 24 de ore din 24. Foliile de vitrină vă ajută să afișați informații practice precum orarul, metode de plată acceptate și chiar la anunțarea anumitor promoții. Aceste detalii subtile vă ajută să mențineți o imagine consistentă care să caracterizeze magazinul atât în mediu fizic, cât și în cel online.
Evitați dezordinea
Când vine vorba despre sigle, trebuie aplicată, neapărat sloganul: Mai puțin înseamnă mai mult. Puteți alege un fundal cu modele, dar înainte de toate trebuie să țineți cont de distanța de la care ele trebuie să fie accesibile citirii.
În cazul în care clienții au acces la informații doar de la o distanță considerabilă, trebuie să vă concepeți mesajul într-o modalitate cât mai simplă, anume mesaj scurt și concis, pe un fundal simplu și curat.
Sfaturi pentru selectarea fonturilor
După ce v-ați decis asupra design-ului, trebuie să stabiliți obiectivele mesajului pe care doriți să îl transmiți.
Iată câteva idei:
Oferă ajutor
Din stradă până la tejghea, afișajul expus de dumneavoastră trebui să vină în ajutorul clienților de-a lungul timpului petrecut în unitatea dumneavoastră. Aceste suporturi pot oferi cele mai diversificate informații, începând de la ofertele actuale, până la direcționarea către cabina de probă.
FĂRĂ ȚIPETE
Utilizarea majusculelor în scris este echivalentul tonului ridicat în vorbire. Utilizarea majusculelor este indicată în cazul în care dorim să avertizăm, de exemplu, asupra unui PERICOL, însă, în cazul în care dorim să invităm clientul în unitatea noastră pentru: „Gustă sucul nostru de portocale proaspăt stors”, este indicat să optăm pentru scrierea cursivă. Ideea este să creăm un ton cât mai convențional.
Fiți scurt și la subiect, dar nu omiteți menționarea beneficiilor
Redactați mesaje scurte și simpatice care să îl determine pe interlocutor să acționeze. De exemplu ”Încălzește-ți mâinile reci cu o ciocolată caldă de casă” este mult mai tentant decât „Aici se vinde ciocolată caldă”.
Încurajați clienții să intre în contact cu dumneavoastră și cu echipa pe care o conduceți. Spre exemplu mesajul precum „Întreabă despre serviciile noastre de împachetare a cadourilor” va oferi un motiv de conversație și va crea o atmosferă prietenoasă.
Fiți specific
Spațiul este, de obicei limitat, așadar, optați pentru comunicarea informațiilor esențiale. De exemplu anunțarea unei oferte sau a unei lichidări de stoc cu data precizată, creează, involuntar o stare alertă, determinând clientul să intre în unitatea dumneavoastră.
De exemplu:
În cazul, în care sunteți specializat, de exemplu, pe reparații sau întreținere, este indicat ca anunțului dumneavoastră să îi atașați imagini de gen „înainte-după” deoarece contactul vizual este întotdeauna cel mai eficient mod de comunicare.
Sperăm că aceste sfaturi vă vor ajuta să definiți rolul fiecărui element pe care îl veți folosi în promovarea afacerii dumneavoastră. Cele mai importante lucruri de reținut sunt: păstrarea unui stil și ton consistent asupra tuturor produselor și asigurare că informația comunicată este ușor de citit.