Cum să profiți la maxim de stickere și etichete

Branding • 6 Martie 2022

Contact
Fie că promovați în magazine, la târguri sau online, prezentarea produselor spune totul despre afacerea dumneavoastră. În timp ce ambalajul este deseori tratat ca un mod necesar de a proteja și a transporta produsele, este de asemenea și o unealtă importantă de a ieși în evidență și a crea o primă experiență memorabilă cu brandul dumneavoastră.

Ieșiți în evidență cu ambalajul și etichetele care captează atenția


Etichetele personalizate vă fac produsele să fie recunoscute. Un studiu de caz arată că 68% dintre cumpărători observă etichetele cu adeziv fiindcă acestea ies în evidență pe pachet.

A ieși în evidență este doar un prim pas. Dacă produsele dumneavoastră sunt expuse pe un stand sau raft, aveți doar câteva secunde la dispoziție să convingeți oamenii să studieze în amănunt produsele. Așadar este important să concepeți materialele de prezentare în așa fel, încât să explice natura produsului și beneficiile sale.

Același studiu de caz a arătat că 60% dintre cumpărători sunt mai reticenți în cumpărarea produsului când eticheta nu oferă suficiente informații.

Sfatul expertului pentru crearea un design de etichete și stickere

În secțiunile următoare, micile afaceri împărtășesc experiențele lor în realizarea a unei interacțiuni memorabile cu produsele lor, prin folosirea unor etichete și stickere personalizate.

Identificați care este rolul fiecărui produs
Este o idee bună să încercați să vă proiectați diferite schițe și să încercați să presupuneți ce impact ar avea asupra clienților deoarece cei care comandă online vă vor găsi, cu mare probabilitate, prin intermediul unei rețele de socializare sau un motor de căutare, iar produsele comandate le va primi, prin poștă, într-o cutie. 

În cazul acesta, este indicat să includeți în colet o carte poștală de mulțumire pentru comandă. Dacă, însă, participați la un târg unde sunt multe standuri care concurează pentru atenție, trebuie să fiți atenți împachetați și să etichetați produsele într-un mod cât mai atrăgător.

„Stickerele companiei noastre reproduc sigla noastră. În coletele noastre expediate prin poștă includem obligatoriu, o carte poștală de mulțumire și o carte de vizită pe care sunt menționate și datele noastre de contact (site, canale de socializare, email).” - acesta este protocolul companiei Abby și Matt, coproprietari ai FromWood2Good

Importanța acestor detalii constă în faptul că generează oportunitate de menționa pe ele toate detaliile pe care dorim  să le menționăm pe fiecare produs în parte.

Gândiți-vă care va fi impresia clientului în urma primului impact cu ambalajul
Asigurați-vă că toate detaliile esențiale sunt marcate peste tot, inclusiv pe etichete și stickere. De exemplu, dacă sunteți adeptul alimentației sănătoase, ați putea alege pentru designul ambalajului tonuri pământești  și un font script pentru etichetă. 

De exemplu compania Pepino Deli folosește ambalaj maro pentru împachetarea mâncării susținând că:  „Ne dorim să oferim clienților noștri experiența unui produs luxos și autentic. Ambalajul nostru este publicitate în sine și dorim ca oamenii să rămână plăcut surprinși la vederea ei.” - Victoria Nicholas, proprietar Pepino Deli

Sfatul Victoriei pentru ambalaj to go: Încercați să creați un design care, la prima vedere, să inspire faptul ca produsul achiziționat este mai degrabă un cadou decât o „marfă”.

Alegeți culori care reflectă brandul
Este important să păstrați  în mod consistent, până la cel mai mic detaliu, paleta de culori pentru toate materialele de marketing. Acea etichetă mică este primul detaliu cu care interacționează clientul în momentul primului impact cu brandul. Așadar, cu toate că este de dimensiune mică cu spațiu limitat, trebuie, totuși, să comunice toate informațiile esențiale despre companie.

„Am realizat un design, curat și simplu, pentru stickerul în formă de cerc și cărțile de vizită. Sigla noastră Bake:Time pe un sticker simplu alb, iar pentru cărțile de vizită am adăugat un fond gri marmură cu sigla Bake:Time cu detaliile de contact pe față și un hashtag #treatyourself pe verso.” - Telina Philben, proprietar Bake:Time

Sfatul Telinei pentru produse la pachet: Definiți o paletă de culori brandului dumneavoastră pe care să o păstrați numaidecât. Acest lucru contribuie la consolidarea consistenței și îl face recunoscut.

Decideți ce doriți să transmită etichetele
Această etapă merită gândită în funcție de informațiile pe care doriți să le transmiteți, cum ar fi numele produsului, ingredientele precum și impactul pe doriți să îl aibă asupra clienților.

„Distracție, fericire, sărbătoare, dragoste! Sunt multe pentru un mic sticker, dar acesta este ceea ce reprezintă brandul nostru. Aceste stickere sunt foarte avantajoase pentru noi.” - Ashley Greeno, proprietar Cookie Crate.

Sfatul lui Ashley pentru produse la pachet: rugați pe cineva să se uite la designul fiecărui produs și să vă spună ce cuvinte le vin în minte. Acest pas este indicat de parcurs înainte de decide asupra designului final. Stickerele sunt importante pentru că ele sunt primul detaliu cu care interacționează clientul când se întâlnește cu brandul.

Faceți ca orice interacțiune să fie specială
„A fost important pentru noi ca momentul în care un client primește pachetul cu produsele noastre să fie unul special. Când afirmăm acest lucru ne referim la: primirea coletului, deschiderea cutiei, deschiderea fiecărui produs și primul contact cu produsul. Am vrut ca fiecare din acești pași să fie memorabil pentru clienții noștri și să simtă dragostea cu care le-am pregătit. Ca proprietari de mică afacere locală am vrut să transmitem acest lucru și prin ambalaj în ideea ca fiecare client să se simtă binevenit în comunitatea noastră.” - Abby și Matt, coproprietari FromWood2Good.

Sfatul lui Abby și Matt pentru produsele la pachet: Gândiți-vă la fiecare pas al procesului de despachetare a produsului. Este o oportunitate de încântare a clienților.

Creați un ambalaj la fel de bun precum conținutul
„Prin ambalajele și stickerele noastre dorim să transmitem atenția și grija cu care procesăm fiecare comandă. Un ambalaj frumos presupune produs de calitate. Aceste detalii conferă produselor autenticitate și inspiră încredere. Ambalajul nostru comunică faptul că suntem atenți la detalii.” - Victoria Nicholas, proprietar Pepino Deli

Sfatul Victoriei pentru produsele la pachet: Data viitoare când vă aflați  în supermarket, uitați-vă care produse de pe raft inspiră calitate. 

Împrumutați idei de la branduri care vă inspiră
Gândiți-vă când v-ați luat prima dată în mână noul smartphone. Deschiderea unei cutii de telefon este momentul în care intrați în contact cu un ambalaj cu adevărat pretențios. Încercați să creați ambalaje care să transmită aceeași impresie, personalizat la designul companiei dumneavoastră. 

„Afirmația: Imitația este cea mai sinceră formă de măgulire este una foarte adevărată. Cele două companii care ne-au inspirat pentru experiența de ambalaj au fost Stitch Fix and Style + Spirit.” - Abby și Matt, coproprietari FromWood2Good

Încă un sfat de la Abby și Matt: Nu omiteți să faceți poze de fiecare dată când vă loviți de idei bune. Salvați-le într-un fișier. Vă va ajuta mult când vă propuneți să creați designul unui produs nou. 

Detaliile mici au un impact uriaș. Nu uitați, ca fiecare interacțiune cu un produs este o oportunitate de a îl imprima pe acesta în mintea oamenilor, așadar trebuie să profitați de toate ocaziile.

Lucrezi la un proiect asemănător?

Incepe un proiect cu noi!
Cele mai noi articole