Magazinele fizice au evoluat. Au depășit nivelul de a fi spații în care cumpărătorii se cufundă în lumea brand-urilor lor preferate. Așadar, în ultima perioadă, nu doar companiile mari văd un real potențial în organizarea unor evenimente în incinta spațiului comercial. Chiar și pentru companiile mici, o bună oportunitate, atât pentru atragerea clienților, cât și pentru fidelizarea lor, este publicarea unui calendar cu evenimentele desfășurate în incinta unității.
Inițierea unor asemenea proiecte are un dublu beneficiu. Pe de-o parte facilitează un trafic mai mare a unității, pe de alta, prezintă o excelentă oportunitate de comunicare cu clienții. Aceste evenimente oferă posibilitatea unei întâlniri față în față cu clientul, atmosfera devenind distinsă, clientul fiind astfel mai comunicativ și inițiază discuții cu privire la detaliile despre produsele de care este interesat.
V-ați hotărât să vă surprindeți clienții? Iată cinci metode care vă ajută să măriți traficul unității dumneavoastră, respectiv să câștigați loialitatea clienților și să creșteți vânzările cu ocazia următorului eveniment organizat.
1. Fiți creativ prin marketing
O prezență solidă este esențială pentru orice eveniment de succes. Dar, având la dispoziție atât de multe strategii și tactici de marketing digital și social media, care este oare variante oportună scopurilor dumneavoastră?
În primul rând, trebuie să analizați care sunt platformele, online și offline, vizitate de potențialii clienți pentru a le putea comunica cât mai eficient mesajul.
Prin publicitatea lansată pe rețelele de socializare ne adresăm, de regulă, clienților care nu au vizitat încă magazinul.
Doriți să le oferi clienților fideli ceva memorabil? Trimiteți invitații personalizate cu un mesaj scris de mână. Pentru a capta mai mult interes pentru eveniment, distribuți cupoane cu oferte speciale. Alegând un design potrivit pentru sigla și mesajul dumneavoastră, aceste materiale publicitare ar putea figura chiar și în buletinele de știri locale sau pe paginile ziarelor, ceea ce ar duce la o mai mare răspândire a brand-ului conferindu-i, în același timp, o notorietata și mai mare.
2. Răsplătiți primii veniți cu un cadou special
Când vine vorba despre găzduirea unui eveniment în magazin, cadourile surpriză sunt arma dumneavostră secretă. Micile atenții alese cu tact pot atrage clienții și îi poate determina să se reîntoarcă regulat în unitatea dumneavoastră.
De exemplu, puteți determina clienții să se prezinte la prima oră oferind produse promoționale, spre exemplu sub forma unui bidon personalizat pentru apă, primilor 25 de clienți, ori să anunțați o tombolă cu premii precum tricouri, șorțuri sau umbrele personalizate cu sigla unității.
Există o varietate mare de produse promoționale pentru mici afaceri. Alegeți produse care se potrivesc temei evenimentului. Găzduiți o degustare de vin? Un deschizător de vin sau un turnător de vin sunt alegerile perfecte pentru a servi drept cadou. De asemenea, puteți utiliza aceste premii pentru a stârni entuziasm pe rețelele de socializare și pentru a încuraja oamenii să partajeze fotografii cu cadourile primite.
3. Oferiți promoții
Evenimentul organizat de dumneavoastră nu trebuie privită ca o cheltuială de marketing în plus deoarece, cu promovarea corectă a vânzărilor, acesta poate aduce, pe viitor, beneficii materiale.
Inventați idei creative de vânzare pe care le puteți oferi exclusiv participanților la eveniment, de exemplu o reducere de 20 % pentru orice produs sau un cadou gratuit în cazul achizițiilor care depășesc o anumită sumă înainte anunțată sau introducerea sistemului de acordare a punctelor de fidelitate pentru clienții loiali.
Odată ce ați optat pentru varianta potrivită, promovați oferta pe materiale tipărite, de exemplu sub formă de afiș la intrare combinat cu anunțuri plasate la vedere în apropierea casei de marcat. Totodată, puteți expune pe rafturile magazinului pliante promoționale. Orice metodă care amintește clientului de oferte și promoții va contribui la o creștere a traficului magazinului, implicit a vânzărilor.
4. Captați memorii plăcute prin poze
Amintirile unui eveniment distractiv rămân, pentru multă vreme, vii în mintea clienților și își vor aduce aminte cu drag de brandul dumneavoastră ori de câte ori se vor intersecta cu el. Astfel, este o investiție bună angajarea unui fotograf profesionist pentru a documenta evenimentul. Postați aceste fotografii pe paginile de socializare însoțite de un scurt mesaj de mulțumire tuturor celor care au participat la eveniment. Pentru a conferi o eleganță aparte fundalului fotografiilor, vă recomandăm amplasarea unui ecran pop-up cu sigla unității, ceea ce facilitează chiar și realizarea de către clienți a unor fotografii proprii pe care le pot distribui pe rețelele lor personale de socializare.
5. Promovați afacerea cu stil
Nu-i lăsați pe invitații dumneavoastră să plece cu mâna goală. Chiar dacă nu au cumpărat nimic, oferiți-le, la plecare, câte o mică atenție comunicându-le astfel cât de mult apreciați prezența lor.
Cele mai practice și populare obiecte în acest sens sunt stickerele, pixurile și cănile personalizate cu sigla brand-ului pe care le puteți distribui în sacoșe reutilizabile, și ele personalizate.
Concluzia
Secretul organizării unui eveniment de succes este să îl organizați în așa fel încât să aducă beneficii atât organizatorului, cât și participanților. Nu omiteți să recepționați feedback-urile cu privire la produsele și serviciile dumneavoastră, respectiv, asigurați-vă că toată lumea părăsește evenimentul cu sentimente pozitive.
Interacțiunea personală cu oamenii este cel mai important pas spre consolidarea unei clientele fidele a unității dumneavoastră.