Cum să creezi consistența brandului online și offline

Branding • 6 Martie 2022

Contact

Imaginea este totul când vine vorba să faceți o impresie bună în afacere. Cu toate că din ce în ce mai mulți oameni utilizează mediul online pentru a descoperi noi afaceri, este important să aruncăm o privire consecventă și asupra materialelor fizice de marketing, website, e-mailuri și comunicare digitală.

Un studiu a arătat că peste 50% dintre consumatori au aceleași așteptări de la website-urile firmelor mici ca de la cele ale companiilor mari. Așadar, chiar dacă sunteți o companie mică, este important să aveți o prezență online adecvată – ceea ce implică ca imagia online să se potrivească perfect cu cea offline, deoarece doar astfel puteți obține o identitate de afaceri consecventă și de încredere.

Fie că sunteți pe cale să lansați o afacere sau pur și simplu doriți să modificați marketingul digital pentru afacerea curentă, merită să vă revizuiți brandul pentru a vă asigura cu privire la consecvența online și offline.

Iată patru indicii care vă pot ajuta.

1. Standardizați elementele de design
 Elementele esențiale ale unui brand includ osigla, o paletă de culori, fonturi și stilul imaginilor. Odată ce ați definit fiecare dintre aceste componente, asigurați-vă că acestea pot fi folosite în locuri diferite precum o carte de vizită, un site sau pe profilul canalului de socializare. Când le priviți în ansamblu, toate materialele dumneavoastră de marketing, atât online cât și offline, ar trebui să fie complementare și să confere unuicitate.

Dacă aveți materiale existente, folosiți-le ca linie de ghidare în crearea noilor articole. De exemplu, dacă aveți o broșură și doriți să creați un site,folosiți sigla, font-ul, imaginile sau grafica din acea broșură și inserați-le pe site după caz. Nu trebuie să reinventați totul, cu atât mai mult, cu cât clienții preferă afacerile cu informații și estetică consistente. Insuflați  încredere în brand și consolidați recunoașterea, de care are nevoie fiecare afacere mică!

2. Definiți tonul vocii
Un mod de a crea consistență este tonul vocii. Fiecare afacere are propriul mod de a comunica cu clienții. În funcție de aria dumneavoastră de activitate, vocea brandului poate fi formală sau prietenoasă, familială. Odată ce ați optat pentru un anumit ton, utilizați-l pe acesta în toate comunicările dumneavoastră, începând de la campaniile de marketing prin email, până la mesajele de mulțumire.

Singura excepție în care tonul poate varia ușor este interacțiunea pe canalele social media, unde, indiferent de domeniul de activitate, se acceptă un ton mai casual. Cu toate acestea, nu vă abateți prea mult de la tonul pe care îl utilizați în mod obișnuit, deoarece acest lucru ar putea deruta clienții și partenerii. Încercați să adăugați puțin umor conversației pentru a putea păstra mai ușor legătura cu urmăritorii. Cu aceste tactici, puteți face brand-ul mai uman.

3. Reutiliați conținutul
Reutilizarea conținutului nu numai că oferă mesaje consecvente în materialele de marketing, ci vă economisește și timp! Dacă site-ul dumneavoastră conține secțiunea „Despre noi” sau „Contact”, ori detalii despre servicii și produse, aceste informații pot fi reutilizate ori de câte ori aveți nevoie de ele. Le puteți transpune pe broșuri, flyere, cărți de vizită.

Prin repetarea informațiilor deja existente facilitați posibilitatea ca brand-ul dumneavoastră să fie din ce în ce mai cunoscut. Prin folosirea repetată a aceluiași conținut pe diferite materiale de marketing, îi ajutați pe consumatori să vă recunoască brand-ul.

Nu există niciun impediment pentru ca o imagine utilizată înainte într-o campanie de emailuri să nu fie funcțională, cu un mesaj simpatic sau link-ul site-ului, și pe Facebook sau pe Instagram.

Pentru a reutiliza conținutul cu succes, trebuie neapărat să combinați textul existent fie cu o imagine nouă, fie cu un titlu nou care să îl diferențieze de cel original. Aceste schimbări minuscule ajută la consolidarea identității și autorității brand-ului.

Profilele canalelor de socializare trebuie să fie cât se poate de consistente în ce privește  prezentarea, poza de profil și link-urile URL. Pe rețelele de socializare, oamenii se lovesc, inevitabil,  de diferite branduri care își întăresc validitatea doar în cazul în care au o prezență adecvată.

4. Alegeți platformele și rămâneți la ele
Pentru a construi în mod eficient reputația brand-ului trebuie să analizați pe care canal este cea mai activă clientela ta: web, social media, e-mail sau, pur și simplu, fizic prin vizite în magazin. Odată ce ați stabilit unde să vă investiți eforturile, stabiliți o frecvență regulată pentru comunicarea cu clienții.

În cazul social media, este indicat să postați la anumite ore și zile ale săptămânii. În acest fel, urmăritorii dumneavoastră ajung să aștepte apariția conținuturilor noi în anumite momente ale zilei, astfel crește șansa unor intervenții regulate din partea lor, cresc numărul comentariilor, respectiv cel al distribuțiilor. Același lucru este valabil și pentru campaniile de marketing offline. Dacă trimiteți mesaje de mulțumire după o achiziție, asigurați-vă că o faceți de fiecare dată.

Consecvența este esențială și ajută la recunoașterea mărcii. Trebuie aplicată pe toate liniile, de la distribuiri Facebook la buletine informative, pliante și cataloage. Prin crearea unui program care este funcțional atât pentru dumneavoastră, cât și pentru clienții, vă puteți asigura că afacerea dumneavoastră este întotdeauna în top.

5. Listă de verificare a consistenței brandului
Până vă obișnuiți, urmărirea elementelor brandului dumneavoastră poate fi o activitate  copleșitoare, așadar am creat o listă de verificări pentru a vă ajuta să mențineți consistența brandului atât online, cât și offline. Verificați în paralel detaliile în paralel.

Print Digital

✓ Mesaje de mulțumire
✓ Plicuri
✓ Ștampilă cu adresa de returnare
✓ Antet
✓ Cărți poștale
✓ Cărți de vizită
✓ Ambalaj
✓ Broșuri
✓ Flyere
✓ Reclame

✓ Site web
✓ Grafică pentru postările de blog
✓ Newsletter pentru email
✓ Reclamă online
✓ Profile de rețele de socializare
✓ Emailuri
✓ Facturi fiscale
✓ Propuneri

 

Lucrezi la un proiect asemănător?

Incepe un proiect cu noi!
Cele mai noi articole