Încurajarea oamenilor în a păși în magazinul sau restaurantul dumneavoastră este prioritatea numărul unu pentru orice proprietar de afacere. Acest lucru nu este însă întotdeauna ușor.
De câte ori ați observat faptul că oamenii că se apropie de unitatea dumneavoastră după care pleacă mai departe?
Fie că folosiți un display de vitrină atrăgător, un mesaj amuzant pe tablă sau aroma deosebită a cafelei proaspete, toate acestea măresc șansele de a atrage atenția și interesul oamenilor.
Dar odată ce potențialii clienți sunt la ușă, cum îi convingeți să intre și să nu iasă cu mâna goală?
Vă prezentăm, în cele ce urmează, nouă modalități prin care puteți îmbunătăți vânzările.
Permiteți clienților să încerce înainte de a cumpăra
Lăsându-i pe clienți să guste înainte de a cumpăra este o modalitate eficientă pentru a crește vânzările și de a obține feedback cu privire la un produs nou. O modalitate eficientă este de a oferi clienților o mostră atunci când trec prin fața unității dumneavoastră. Acest gest le va îmbunătăți imediat starea de spirit și vă va aduce, de asemenea, câteva puncte de generozitate. Totodată, poate determina cumpărătorii să simtă că trebuie să returneze favoarea, fie cu o achiziție, fie cu o recenzie pozitivă.
Fie că sunteți proprietarul unei cofetării, magazin de dulciuri sau restaurant, este recomandat să introduceți oferirea unor degustări.
Cu un minim efort și investiție, puteți evalua opinia clienților, puteți cere feedback-ul lor și îi puteți convinge să cumpere produsul pe care tocmai l-au încercat.
Înțelege mișcarea clientului
Dacă v-ați deschis o afacere, urmăriți, pentru început, traseul clienților în magazin. Aspectul și distribuirea produselor pot avea logică pentru dumneavoastră, dar așteptați ca această logică să fie confirmată de clienți. Dacă clienții nu găsesc ceea ce caută, evident că nici nu îl vor cumpăra. De asemenea, nu vă fie teamă să le cereți clienților părerea despre amenajarea magazinului și afișarea produselor. Adunat din timp, acest tip de feedback vă poate ajuta să creați un spațiu relaxant și primitor în care clienții să se simtă în largul lor.
Amenajați un mediu captivant
Unitatea dumneavoastră trebuie să fie un loc în care clienții se simt confortabil. Acest mediu îl puteți crea fie prin muzică, iluminat, decor sau chiar parfum discret. Se recomandă utilizarea unei lumini slabe de culoare caldă deoarece acest lucru poate ajuta la activarea dorințelor cumpărătorilor și poate duce la cheltuieli impulsive. Dacă dețineți un magazin fizic, alegeți și un parfum care să reprezinte unitatea. Folosind același miros în mod constant în tot magazinul (și chiar pulverizându-l pe broșuri și cărți poștale!) rata vânzărilor poate crește cu 32%. Utilizând această metodă, veți construi o conexiune subconștientă cu clientul și îl veți ajuta să-și păstreze amintiri plăcute legate de afacerea dumneavoastră.
Încurajați recomandările
O tactică comună folosită de afacerile mici pentru a-și lărgi audiența este oferirea unor stimulente de recomandare clienților existenți cu scopul popularizării unității. Acestea devin din ce în ce mai comune și funcționează cel mai bine când atât clientul, cât și persoana țintită au ceva de câștigat. În calitate de proprietar de afacere, luați în considerare crearea unui program de loialitate care recompensează achizițiile frecvente, dar oferă, de asemenea, clienților fideli un stimulent pentru a-și trimite prietenii și membrii familiei la afacerea dvs. Puteți materializa acest lucru prin intermediul rețelelor de socializare sau cu un card de fidelitate imprimat pe spatele cărții de vizită sau pe o parte a unei cărți poștale personalizate.
Stocul celor mai vândute articole
Chiar dacă nu aveți mai multe mărimi dintr-un anumit model de îmbrăcăminte expus pe rafturi, este important ca cele mai bine vândute articole să fie tot timpul pe stoc. Trebuie să conștientizați acest lucru în rândul clienților, de exemplu prin expunerea unui mesaj în magazin care să comunice că articolele respective sunt disponibile în mai multe mărimi și culori.
Nu aveți pe stoc articolul căutat de client? Este o oportunitate de a le cere adresa de e-mail sau numărul de telefon cu scopul de a-l anunța când produsul solicitat revine în stoc.
Puneți la dispoziția clienților experiența dumneavoastră
Dacă vindeți produse precum îmbrăcăminte și cadouri, considerați incinta magazinului ca fiind un showroom. În calitate de cumpărători, ne-am obișnuit să vizităm magazine fizice pentru a cerceta un produs înainte de a compara prețurile online. Deși mulți consideră acest lucru ca fiind un dezavantaj pentru retailerii online, vă oferă o oportunitate pentru a vă poziționa ca un expert.
Dacă vindeți un produs de nișă, șansele sunt ca oamenii să vină la magazinul dumneavoastră bine informați asupra produselor respective. Nimic nu conferă un profesionalism mai desăvârșit decât un vast bagaj de cunoștințe despre gama produsului și avantajele acestuia în comparație cu alte produse similare de pe piață.
Dacă puteți demonstra calitatea ofertei prin furnizarea unui ajutor de expert, aveți șanse enorme de a converti acești oameni în cumpărători.
Creați prin Facebook o ofertă pentru magazinul dumneavoastră
Ofertele create prin Facebook pentru magazinul fizic sunt o metodă excelentă pentru a determina clienții să intre în magazin. Oamenii pot accesa cu ușurință oferta din secțiunea oferte și să îl deschidă pe telefon atunci când au nevoie de ea.
Pentru a ușura procesul, puteți opta pentru activarea unui cod de bare sau un cod QR pe care să îl scanați la casă. Facebook va reaminti celor care și-au manifestat interesul pentru promoția postată data la care aceasta va expira.
Optimizați zona casei de marcat
Ce ar fi potrivit pentru o cumpărătură din impuls la magazinul tău? Fursecurile decorate ar fi potrivite pentru o cafenea, un spray rezistent la apă pentru pielea întoarsă într-un magazin de pantofi și eșarfe atractive într-un butic sunt doar câteva exemple. Dacă doar 20% din toți clienții dumneavoastră ar cumpăra cu un singur produs în plus față de ceea ce și-au propus, numărul vânzărilor ar crește în mod semnificativ.
Oferiți chitanțe electronice
La casă, puteți oferi clienților chitanțe electronice care transmise prin email. Nu doar că aceștia nu vor avea buzunarele pline de hârtii care până la urmă ajung în coșul de gunoi, dar este mult mai simplă și mai practică păstrarea unei chitanțe digitală. Ca proprietar de afacere, acest lucru vă permite să adunați ușor adresele de email ale clienților pentru a le putea trimite oferte sezonale și promoții. Este o oportunitate pentru extindere și crearea unei relații cu acel client chiar în afara unității. Ca bonus, cu ocazia înscrierii, le puteți oferi un card cadou.