6 idei de marketing pentru următorul eveniment

Marketing • 6 Februarie 2022

Contact

Prezența la evenimente este un mod eficient de a vă prezenta afacerea și de a crea legături fructuoase cu noii clienți. Prin crearea unei impresii bune veți convinge persoanele pe care le întâlniți să consume produselor sau serviciile oferite de dumneavoastră.

Este foarte important ca prima impresie a clientului să fie una bună, mai ales dacă afacerea dumneavoastră nu are încă un sediu fizic. De exemplu, mulți consumatori sunt uimiți de faptul că mai există agenții de turism care intermediază călătoriile și întocmesc oferte personalizate pentru fiecare client în parte.

Iată 6 metode pentru a ieși în evidență și a crea asocieri pozitive cu afacerea dumneavoastră.


1. Creați un stand profesional
Afacerile de succes conștientizează importanța realizării unui stand de evenimente care să iasă cât mai bine în evidență.

În acest sens se poate folosi un banner publicitar imens care atrage atenția potențialilor cumpărători. Acesta trebuie proiectat în așa fel încât să fie colorat, bineînțeles, în limitele bunului gust, să arate elegant și profesional și să dispună de cât mai multe materiale publicitare precum: cărți de vizită, semne de ușă, cărți poștale, magneți, broșuri, etc. Clienții vor fi atrași de astfel de standuri fiindcă sunt diferite de celelalte.

La evenimentele business-to-business (B2B), majoritatea participanților se prezintă pentru a obține cele mai recente informații despre industria în care își desfășoară activitatea, respectiv pentru a descoperi noi produse și servicii și pentru a relaționa cu alți profesioniști.

Cu un stand atractiv și aspect profesional puteți convinge mult mai eficient persoanele cu care interacționați asupra faptului că, compania pe care o reprezentați este stabilită și dispune de experiență adecvată.

Pentru a crea un stand creativ și atrăgător:

  • Asigutați-vă că este ușor accesibil atât din exterior, spre interior cât și în interiorul acestuia.
  • Concentrați-vă pe o singură temă, o imagine.
  • Folosiți culori vibrante, imagini captivante și grafică de înaltă calitate.
  • Puneți la dispoziție mobilier confortabil astfel ca oamenii să se poată așeza pentru a purta o conversație cu dumneavoastră.
  • Adăugați suficientă lumină standului tău.

Prin comparație, la evenimentele business-to-consumer (B2C), cum ar fi târgurile județene, festivalurile alimentare, târgurile pentru fermieri sau meșteșugari, majoritatea participanților se prezintă pentru a se delecta, a face cumpărături și a participa la activitățile de divertisment incluse în program. Așadar, în cazul acestor evenimente, standul dumneavoastră trebuie să confere o impresie profesională, dar nu trebuie să fie la fel de formal decât în cazul evenimentelor B2B.

2. Îmbrăcați-vă adecvat evenimentului
Atât ceea ce purtați, cât și modul în care interacționați cu potențialii clienți își pune amprenta asupra faptului cum percep oamenii afacerea dumneavoastră. Asadar, este esențial să vă interesați din timp ce fel de îmbrăcăminte va fi cea mai potrivită pentru eveniment: Ținută formală de afaceri sau îmbrăcăminte business casual cu sigla companiei? O uniformă? Sau altceva?

De asemenea, este indicat ca, înainte de începerea evenimentului, să rezervați timp pentru a selecta materialele de care ați putea avea nevoie la stand pentru a oferi informații cât mai complete persoanelor interesate de serviciile dumneavoastră.

3. Ieșiți în evidență cu materialele
Dacă vă prezentați la un eveniment aglomerat, veți avea nevoie de o mulțime de materiale pentru a îndruma corespunzător oamenii să vă găsească standul și să diferențieze compania de toți ceilalți expozanți. În caz contrar riscați să rămâneți nevăzut. Indicatoarele dumneavoastră trebuie să fie concepute în așa fel încât să fie ușor de citit de la departe, să includă numele companiei, imagini sau alte informații legate de firmă. Aceste materiale trebuie să fie plasate în locuri bine vizibile precum în jurul punctelor de acces sau deasupra standului.

Iată câteva materiale pe care nu ar trebui să le ratați:

  • Bannere dreptunghiulare: este un mic banner de afișare care sosește preasamblat, include o bază de aluminiu și o geantă de transport. Acest tip de banner este ușor de asamblat, dezasamblat și transportat.
  • Bannere din folie: un banner ușor, durabil și rezistent la decolorare care atrage atenția atât în interior, cât și în exterior.
  • Steag personalizat, de dimensiuni mari de la 3 la 4.5 m înălțime. Ele pot fi realizate în formă de pană, lacrimă sau dreptunghiulară.
  • O față de masă personalizată, colorată, imprimată cu sigla companiei.

4. Distribuirea cărților de vizită

Când vă întâlniți pentru prima dată cu potențialii clienți, după prezentările de rigoare, este indicat să faceți o scurtă prezentare a companiei. În cazul în care discuțiile evoluează în mod benefic, iar interlocutorul prezintă interes față de serviciile dumneavoastră, este indicat să faceți schimb de carte de vizită. Concepeți design-ul cărților de vizită în așa fel încât ele să fie potrivite pentru orice eveniment, excesul putând fi expus chiar și în unitate, lângă casa de marcat sau aviziere publice, biblioteci, etc.
În zilele noastre, cărțile de vizită dispun de o mare varietate de mărimi, texturi și design.

5. Oferiți cadouri promoționale

O modalitate foarte bună de a atrage potențialii clienți la standul dumneavoastră este oferirea unor cadouri promoționale, cum ar fi căni, termosuri sau tricouri. Atenție mare ca aceste produse să fie de calitate bună care să reprezinte atât strategia dumneavoastră de marketing, cât și să sublinieze faptul că firma dumneavoastră se respectă. Aceste mici atenții promoționale reprezintă una dintre cele mai puternice arme din domeniul marketingului, deoarece sunt generatoare de oportunități, au puterea de a fideliza clienții, respectiv să promoveze compania sau un produs anume.

6. Adăugați etichete și stickere personalizate la produsele și ambalajele companiei

Adăugați o notă finală produselor companiei dumneavoastră prin ambalarea lor personalizată cu etichete sau stickere cu sigla companiei. Aceste etichete și autocolante sunt disponibile pe piață într-o diversitate de sortiment cu privire la dimensiuni, forme, culori, materiale.

Iată un plan util cu pașii care merită parcurși pentru a fi pregătit pentru eveniment:

Cu 6 săptămâni înainte

Cercetați evenimente diferite. Asigurați-vă că ați optat pentru evenimentul la care aveți șansa să întâlniți potențiali clienți pentru a vă recupera investiția.

Finalizați design-ul produselor cu care doriți să să vă prezentați. Creați un fișier cu imagini și siglă cu rezoluție mare pentru a le avea la îndemână ori de câte ați avea nevoie de ele.

Comandați afișe și flyere pentru evenimentul pe care urmează să îl găzduiți sau la care doriți să participați cu scopul de a vă promova afacerea.

1 lună înainte

Anunțați evenimentul în rândul clienților și partenerilor prin intermediul canalelor de socializare, a afișelor și flyerelor.
Cu ajutorul fotografiilor realizate la edițiile precedente, documentați-vă cu privire la antecedente ceea ce vă va ajuta în proiectarea unui stand și design de efect.
Comandați produsele imprimate cu cel puțin 21 de zile înainte de eveniment.

2 săptămâni înainte

Proiectați aspectul standului dumneavoastră. Acordați mare atenție asupra accesului la și în interiorul standului.
Găsiți cele mai bune locații pentru amplasarea indicatoarelor și afișelor. Astfel vă asigurați din timp că veți fi văzut și veți avea oportunități mult mai bune pentru a fi contactat de clienți.
Adunați la un loc toate recuzitele de care veți avea nevoie pe durata evenimentului: protecție pentru ambalarea produselor, cutii, bandă adezivă, rolă de măsurat, cuțit, șurubelniță, foarfecă, etc.

3 zile înainte

Pregătiți-vă o geantă ușor de transportat ustensii precum dezinfectant pentru mâini, agendă, pixuri, bomboane mentolate, încărcător pentru telefon, etc.
Planificați traseul către locul de desfășurare al evenimentului în așa fel încât, chiar dacă intervin elementele perturbatoare pe traseu, să reușiți să ajungeți din timp pentru a vă amenaja standul.
Pe ultima sută de metri, faceți-vă văzut pe canalele de socializare ca să anunțați tuturor celor interesați locația dumneavoastră exactă.

În timpul evenimentului

Postați o poză cu standul dumneavoastră pentru a reaminti oamenilor unde vă pot găsi.
Faceți o plimbare pentru a verifica vizibilitatea standului.
Colectați cărți de vizită cu noi contacte și notați detalii cu privire la fiecare dintre ele.

După eveniment

Postați pe social media impresiile bune acumulate pe durata evenimentului.

Trimiteți o carte poștală de mulțumire semnată personal noilor contacte.

Contactați pe Instagram, Twitter și LinkedIn persoanele cu care ați intrat în contact pe durata evenimentului.

 

 

Lucrezi la un proiect asemănător?

Incepe un proiect cu noi!
Cele mai noi articole