4 pași în distribuirea materialelor marketing

Marketing • 6 Februarie 2022

Contact

Popularizați-vă afacerea cu materiale marketing durabile  – fie că înlocuiți o țeavă care lasă scurgeri, fie zugrăviți o casă sau săpați în curtea cuiva, materialele promoționale lăsate în urmă sunt o strategie de marketing ușoară și accesibilă tuturor întreprinderilor mici - în special celor care oferă servicii la domiciliu. 

În fond, materialele marketing pe care le distribuiți clienților după finalizarea lucrării servesc drept memento oferind toate informațiile pentru a putea fi contactat din nou. Este indicat ca aceste materiale să aibă și o oarecare utilitate, astfel este recomandat să distribuiți pixuri, magneți sau sacoșe personalizate.

În cazul unui buget restrâns, opțiunile pentru realizarea unor materiale marketing sunt limitate așadar, în astfel de cazuri puteți opta  pentru tradiționalele cărți de vizită sau broșuri. Nu uitați să atașați acestora câte un cupon cu reducere sau ofertă specială, determinând astfel clientul să păstreze datele dumneavoastră de contact. 

Pe lângă fidelizarea clienților actuali, aceste articole de marketing, pot deveni cu ușurință și mesagerii existenței afacerii dumneavoastră.

8 articole promoționale potrivite pentru distribuire: 


Materiale marketing tradiționale: Broșuri, Cărți de vizită, Agățătoare de ușă, Magneți, Stickere
Articole promoționale: Pixuri, Sacoșe reutilizabile, Igienizant de mâini
Pașii prin care proprietarii micilor afaceri în domeniul  prestării serviciilor la domiciliu își pot promova serviciile cu ajutorul materialelor marketing personalizate sunt:

Alegerea materialelor care se potrivesc cel mai bine scopului dumneavoastră

  • Personalizarea materialelor marketing
  • Adăugați o notă personală
  • Modalități de distribuire

1. Alegerea materialelor care se potrivesc cel mai bine scopului dumneavoastră
Decideți câtă informație doriți să comunicați și ce fel de materiale publicitare facilitează cel mai bine domeniul dumneavoastră de activitate. Spre exemplu dacă sunteți zugrav și doriți să prezentați potențialilor clienți detalii despre prețuri și servicii, este indicat să optați pentru o broșură care vă asigură spațiu suficient pentru inserarea tuturor detaliilor, ori, în cazul unui instalator, de pildă, o modalitate optimă ar putea fi plasarea agățătoarelor pe ușă, pe când o companie specializată pe curățenie la domiciliu are posibilitatea de a distribui sticluțe personalizate cu igienizant de mâini.

Pont: 
Dacă spațiul de tipărire este limitat, optați pentru imprimarea un cod QR pe articolul de marketing destinat distribuirii. Prin scanarea acestuia, clienții vor afla toate informațiile pe care doriți să le distribuiți, iar prin inserarea opțiunii completării unui formular, viitorii clienți vor putea beneficia de reduceri sau oferte speciale.

Broșuri: Lăsați în urmă o broșură (cu design-ul brand-ului) care specifică în detaliu serviciile sau produsele distribuite de compania dumneavoastră.


2. Personalizarea materialelor marketing
Personalizarea materialelor promoționale este un lucru evident, însă trebuie făcută cu grijă și atenție pentru ca acestea să își servească scopul. Indiferent de dimensiunea sau materialul din care sunt confecționate, ele sunt mesagerii companiei dumneavoastră, astfel ele trebuie să reflecte identitatea brand-ului atât prin culoare, cât și prin font. 

Pentru a-și atinge scopul publicitar, indiferent de spațiul util de care dispun, ele trebuie să comunice numele firmei însoțit de siglă, respectiv date de contact precum număr de telefon, adresă de e-mail sau site.

Pont: 
Dacă, spre exemplu, oferiți servicii de amenajare exterioară la domiciliu puteți lăsa cadou un magnet sau să înmânați o carte de vizită cu data următoarei programări.

Sacoșele reutilizabile rămân cele mai populare și cele mai utile. Cu ajutorul lor clienții dumneavoastră vă popularizează afacerea peste tot unde vor merge. 


3. Adăugați o notă personală
Materialele marketing distribuite ajută la instalarea unor relații cu clienții astfel ele nu pot fi nici impersonale, nici generice. Pentru o mai mare eficiență este indicată realizarea de materiale publicitare în funcție de gradul de colaborare cu clientul.

De exemplu dacă vizitați pentru prima dată clientul pentru o inspecție de rutină este indicat să le oferiți un kit complet cu materiale informative care, obligatoriu trebuie să conțină și datele dumneavoastră de contact. De preferat, aceste materiale se înmânează într-o sacoșă reutilizabilă sau o mapă personalizată.

În cazul în care doriți să distribuiți materiale publicitare după prestarea serviciilor, cel mai indicat este utilizarea agățătoarelor de ușă pe spatele cărora puteți nota chiar și unele oferte promoționale care să îl determine pe client să apeleze și pe viitor la serviciile dumneavoastră.

În cazul în care este vorba despre un client fidel care dispune deja de toate informațiile despre servicii, respectiv date de contact, puteți oferi acestuia mici atenții amuzante ca de exemplu magneți sau stickere cu sigla firmei dumneavoastră.

Agățătoare de ușă: Sunt optime pentru  a le lăsa, în scop publicitar, pe ușile apartamentelor din cartiere.


4. Modalități de distribuire
În mod normal, materialele marketing se distribuie după prestarea serviciilor. Spre exemplu, o oportunitate ideală pentru distribuirea pixurilor personalizate ar fi momentul în care clientul semnează chitanța sau factura. Pixul pe îl oferiți pentru a semna documentul și păstrat apoi de client, drept cadou, are rolul de a îi fi mereu la îndemână.

În cazul în care doriți să anunțați un nou serviciu sau o nouă ofertă clienților, modalitatea optimă este fie distribuirea agățătoarelor de ușă, fie a broșurilor actualizate lăsate în cutiile poștale.

Lucrezi la un proiect asemănător?

Incepe un proiect cu noi!
Cele mai noi articole