Expozițiile comerciale sunt pline de oportunități pentru întreprinderile mici. Ele aduc clienți noi, cresc notorietatea mărcii și, dacă sunt bine organizate, reușesc să atragă atenția tuturor celor care trec pe lângă standul dumneavoastră... inclusiv a concurenței.
Ori de câte ori pregătiți o expoziție comercială, aveți nevoie de instrumentele potrivite și de încredere pentru a profita din plin de ocazie.
Sunteți pregătit? Garantăm că veți reuși!
V-am pregătit 12 metode care vă vor ajuta să vă pregătiți și să aveți impactul dorit la eveniment.
1. Realizați o imagine atractivă
Creați o atmosferă în care clienții și partenerii se simt ca acasă, un loc unde să se relaxeze, să bea o cafea sau un ceai, să asculte muzică, să citească o carte, să ia un pui de somn... Cu toate acestea, crearea unui mediu relaxant este crucială pentru a-i determina pe clienți să rămână la standul dumneavoastră, indiferent dacă acesta este mare sau mic.
Așezați un covor pe podea, câteva scaune, fotolii puf sau paleți cu perne pentru a crea un ambient plăcut pentru întreținerea unei discuții, fie formale, fie informale, cu vizitatorii standului. După o lungă plimbare la târg, aceștia vor aprecia din suflet aceste momente de repaos.
Spre exemplu, dacă vindeți produse de iarnă, puteți instala în interiorul standului replica unui șemineu călduros și să vă serviți vizitatorii cu cafea, ceai și biscuiți. Aceste gesturi mici vor avea mare impact pozitiv asupra imaginii companiei dumneavoastră.
2. Ambalajul contează
Când ambalați produsul, acordați mare atenție ca acesta să nu fie plasat într-o cutie oarecare, ci în ambalaj cu sigla brandului. Realizați ceva unic astfel încât clienții să vă poată recunoaște cu ușurință. Ambalarea adecvată a produselor este esențială pentru relația cu clienții, iar cărțile de vizită sunt elementul potrivit pentru a vă veni în ajutor.
De exemplu în cazul în care vindeți bijuterii, produsele le puteți prinde pe câte o carte de vizită. Această metodă nu doar că este una foarte rentabilă din punct de vedere financiar, dar arată și o atenție deosebită la detalii care va impresiona potențialii clienți mai mult decât credeți.
Decupează 2 găuri într-o carte de vizită și așează cerceii, colierul, inelul prin acele găuri. Realizați o carte de vizită care evidențiază bijuteriile prin faptul că nu plasați text acolo unde urmează să o perforați. Nu numai clientul dumneavoastră va fi mulțumit de ambalajul minunat, dar va putea, de asemenea, să păstreze toate detaliile companiei dumneavoastră, astfel încât să rămâneți în topul atenției.
3. Reîncărcați-vă bateriile
„Am uitat să-mi încarc telefonul.” Cel mai mare coșmar al tuturora atunci când petrece toată ziua sau weekend-ul la un eveniment departe de casă. Amenajați un spațiu participanților unde își pot reîncărca telefoanele. Oferiți-le, de asemena, wifi gratuit astfel încât să-și poată folosi laptopul și să facă actualizări de ultim moment.
Aceste mici spații sunt excelente pentru a atrage oamenii la standul dumneavoastră, respectiv, de a îi ține acolo.
4. Și câștigătorul este...
Tuturor ne plac tombolele. Sunt amuzante și interactive mai cu seamă dacă este vorba și de premiu. Este o modalitate excelentă pentru a atrage oamenii la standul dumneavoastră. Atrageți oamenii la stand pentru a le arăta că dacă sunt destul de norocoși, și vor câștiga, se vor întoarce acasă cu ceva util care vă reprezintă și brandul.
Pentru această ocazie, realizați cărți de vizită pe ale căror veso să rămână loc suficient pentru a inscripționa numărul de tombolă. La sfârșitul zilei vă veți simți foarte mulțumiți deoarece ați reușit să distribuiți cărți de vizită tuturor celor care au vizitat standul dumneavoastră, fapt ce poate genera noi clienți.
5. Îndulcește oferta
Totul se rezumă la gratuități. Oamenii adoră cadourile, mai ales la târguri. Atașați, spre exemplu, o acadea la cartea de vizită și observați cum se aliniază oamenii la standul dumneavoastră. Acest gest dulce îi va determina pe oameni să ia cărțile de vizită și să vă țină minte. Singurul lucru la care trebuie să fiți foarte atenți ca dulciurile să fie ambalate ca nimeni să nu se murdărească pe degete.
6. Răsplătiți loialitatea
Este foarte avantajos să dezvoltați un sistem care recompensează clienții pentru achizițiile făcute. Drept rezultat, clienții vor favoriza interacțiunea cu compania dumneavoastră. La târguri, este indicat să începeți interacțiunea cu înmânarea cadourilor de fidelitate pentru ca, clienții să fie suficient de interesați să se reîntoarcă la standul dumneavoastră. Cărțile de vizită sunt ideale pentru a le folosi și drept carduri pentru colectarea stampilelor de fidelitate.
Indiferent de ceea ce vindeți, oamenii iubesc provocarea de a completa un card de fidelitate și vor depune eforturi pentru a obține un produs gratuit, ceea ce este un beneficiu companiei dumneavoastră pe termen lung.
Faceți programări
Invitarea clienților în magazin pentru o consultanță este la fel de importantă ca și stabilirea unor noi contacte. Așa că nu vă opriți la distribuirea cărților de vizită la stand, ci, gândiți progresiv și planificați și o programare reală.
În acest scop puteți utiliza din nou cărțile de vizită ale căror grafică să vă permită, fie pe față, fie pe verso, notarea datei exacte a întâlnirii.
7. Oferiți discounturi exclusive
Participarea la un târg ar trebui să aibă întotdeauna avantajele sale, un avantaj semnificativ și nu doar o plasă gratuită cu tone de pliante în ea. În schimbul participării la eveniment, oferiți clienților discount la un anumit produs.
Pe spatele cărții de vizită, imprimați un cod promoțional special al evenimentului, astfel vă asigurați ca doar cei care au participat la târg pot avea acces la discountul respectiv. Asigurați-vă că, codul cuponului se referă la evenimentul în cauză, de exemplu, dacă evenimentul se numește Fish Expo 2019, dați cuponului un nume similar - Cod promoțional: FISHEXPO.
8. Etichetare
Se întâmplă ca înainte cu o zi de eveniment să vă dați seama că ați uitat să comandați etichetele pentru produse și vă întrebați cum îi veți informa pe clienți asupra prețului. Cărțile de vizită vă vin, și de data aceasta în ajutor. Perforați cărțile de vizită, potriviți o sfoară în gaura obținută și gata eticheta.
9. Simplicitate
Acest mic truc este foarte util dacă dețineți o companie de catering, restaurant sau dacă sunteți organizator de evenimente/nunți. Este foarte important ca toți clienții să fie informați asupra ofertei. Imprimați un meniu standard cu 3 feluri de mâncare pe spatele cărții de vizită, cu băutura recomandată, pentru a schița potențialilor clienți la ce se pot aștepta dacă optează pentru compania dumneavoastră.
10. Ce ascunde denumirea
Pe măsură ce vă plimbați prin târg pentru a cerceta concurența, nu știți niciodată când vă loviți de un potențial client. În asemenea cazuri se întâmplă să nu aveți asupra dumneavoastră carte de vizită. Așa ceva, însă nu se poate întâmpla dacă așezați câteva cărți de vizită în spatele ecusonului.
În cazul în care organizatorii nu au asigurat ecusoane, puteți folosi cartea de vizită drept ecuson.
11. Mic și personal
Înainte de a începe pregătirea designului pentru stand, documentați-vă asupra imaginii edițiilor anterioare să vedeți dacă concurența a avut stand mare și impresionant, sau mic și adorabil, ori elegant și rezervat.
Cea mai bună metodă, însă, este adoptarea unei idei originale cu totul diferite față de concurență.